
Som la garantia
Resolució mesures especials com conseqüència del CoVID-19 16 de març de 2020
2020-03-16 18:46Benvolgudes/ts companyes/ys,
Aquest matí l’empresa ha fet lliurament al Comitè Intercentres, de la resolució per la qual s’aproven les mesures especials de caire organitzatiu al Sistema d’Emergències Mèdiques com a conseqüència del Coronavirus SAR-CoV-2.
Aquesta resolució dóna compliment a les resolucions del Departament de Salut i del Servei Català de la Salut, establint quines activitats i serveis son considerats bàsics, quins col·lectius son considerats de risc i també regula les condicions de conciliació familiar establertes per els/les treballadors/res amb fills menors de 16 anys o persones dependents al seu càrrec. Cal que aquells treballadors que puguin acollir-se a la resolució per motius de Salut hauran de comunicar-ho per escrit al Departament de RRHH i al Servei de prevenció.
Durant la reunió Eels membres del Comitè Intercentres ha sol·licitat:
- Fer extensiva la resolució a aquells treballadors/res que tenen al seu càrrec familiars considerats població de risc del COVID-19 per tal que siguin reubicats si hi ha possibilitat.
- Fer ús de la Disposició del Departament de Treball que autoritza a abonar sense limitació de nombre les hores extres i que les hores de cobertura que es facin durant aquest període siguin abonades com a hores extres. Durant la tarda la direcció ens ha comunicat que s’abonaran en aquest concepte.
- S’ha exigit a la direcció que torni a demanar formalment a la Consellera de Salut la declaració d’essencialitat de SEM.
- Hem recordat l’obligació de l’empresa de notificar de manera formal al Comitè de Salut Laboral els casos i incidències relatives al COVID-19.
- Hem demanat tant mateix a l’empresa que faci servir un canal únic de comunicació del protocol vigent en relació al COVID-19, de manera que el treballador tingui absolutament clar quin és el protocol a aplicar.
- Hem reiterat la sol·licitud d’una instrucció específica a l’empresa que determini la manera de procedir del treballador que presenti signes i/o símptomes compatibles amb el COVID-19.
- S’ha sol·licitat el Pla de Contingència del SEM previst per a aquesta situació.
- S’ha demanat incrementar la rotació de neteja del vestuari del personal assistencial per tal de garantir el canvi de roba si fos necessari.
- S’ha demanat que la direcció insti a les empreses adjudicatàries per tal que realitzi la neteja diària de les bases assistencials seguint la resolució emesa per Inspecció de Treball amb data 26/4/2018.
—————