Dilluns 6 de febrer la Direcció general va reunir-se amb els membres del Comitè Intercentres per donar-nos a conèixer els detalls de la campanya: “Creus que has d’anar a urgències? Truca al 061 CatSalut Respon”. web.gencat.cat/ca/actualitat/detall/Creus-que-has-danar-a-urgencies-Truca-al-061
La reunió es va iniciar per part de la direcció compartint amb nosaltres que la campanya es tracta d’un encàrrec de servei directament des de CatSalut amb l’objectiu de disminuir les consultes als serveis d’urgències dels diferents centres sanitaris, ja sigui derivant usuaris als CUAP’s, centres d’atenció primària o realitzant serveis de consultoria mèdica sense derivació posterior.
Desconeixen l’impacte que podrà tenir la campanya i com afectarà la càrrega assistencial que es pot produir. Estan monitoritzant de forma continua les trucades, temps d’espera d’aquestes i mobilització de recursos per tal de poder valorar l’impacte que la campanya pot tenir.
La part social vam expressar la nostra preocupació sobre la repercussió a nivell de sobrecàrrega de treball que la campanya pot tenir sobre el personal de CeCos i assistencial i varem demanar quines mesures de suport tenen previstes en el moment en que es detecti que la campanya sobrepassa les expectatives previstes. Des de CCOO vam voler remarcar que l’augment de trucades repercutirà també en l’activació de recursos i que caldria tenir previst quines propostes de millora es farien en el cas de trobar-nos en aquesta situació. La part social vam demanar quin personal tenien en reserva, en cas de necessitar augmentar el nombre de professionals a la sala i al carrer, si se estava formant nou personal o com es pensava cobrir els reforços.
Tanmateix vam reclamar a la direcció que el CatSalut es faci càrrec de les despeses que la campanya generi a nivell de capítol 1 , donat que es tracta d’un nou encàrrec de servei.
Sembla que de moment el personal de CeCos és el mateix en nombre que hi havia abans de començar la campanya. Especifiquen que hi ha el reforç de PIUC a CeCos previ (encara no havia finalitzat) més un suport d’infermeria per el personal de teleoperació, de moment només cobert en torn de dia. El suport de PIUC de SVB al carrer ja ha finalitzat i les unitats de millora del desplegament del nou model previstos per els mesos de gener i febrer segueixen sense implantar.
La direcció es va comprometre a facilitar informació setmanal de com evoluciona la campanya. De moment en els dos dies de cap de setmana que portaven de funcionament havia augmentat les trucades i les activacions de recursos en un 3% .
Us seguirem informant.